Payday loans

Αναζήτηση

Χρήστες on-line

Έχουμε 32 επισκέπτες συνδεδεμένους
Τοποθέτηση της υπουργού Πολιτισμού και Αθλητισμού για την ελληνική συμμετοχή στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας
Παρασκευή, 12 Απρίλιος 2019 11:22

Η ελληνική συμμετοχή στην 58η Μπιενάλε της Βενετίας συστήνει στο διεθνές κοινό της σύγχρονης τέχνης ένα αφήγημα για τους εναλλακτικούς τρόπους σύλληψης και ερμηνείας του παρελθόντος μέσα σ’ ένα παρόν ρευστό, ένα παρόν αβεβαιότητας και ανασφάλειας που επανέρχεται ύστερα από καιρό, προκειμένου να αποκαταστήσει την αμφίθυμη σχέση μας με το σήμερα και τις διαδρομές προς το παρελθόν και το μέλλον. Το παρόν διαστέλλεται τώρα μέσα από τις αιωρήσεις του που διαγράφουν δοκιμαστικές τροχιές αναζητήσεων, πειραματισμών ή και διαφυγών, χωρίς την καταφυγή σε ανατροπές ή προκλητικές απορρίψεις, όπως συνέβαινε ως πρόσφατα. Δεν είναι ένα παρόν κλειστοφοβικό που μας εγκλωβίζει, κανονιστικό και πειθαρχικό αλλά ένα παρόν ελεύθερο υπό όρους, ένας φόβος και μια προσδοκία που αναμετριούνται στο διακύβευμα του σήμερα, ανοίγοντας το διάνυσμα για να φανούν τα υλικά και οι αντοχές τους, όπως και οι δικές μας.  

Στα σχήματα που αντέχουν -παρά τις όποιες παλινδρομήσεις, αμφισβητήσεις και κριτικές- παραμένει κι εκείνο των εθνικών περιπτέρων που διαφοροποιεί τη Μπιενάλε της Βενετίας από άλλες διεθνείς εκθέσεις που πραγματοποιούνται με διετή συχνότητα. Γέννημα του ανταγωνισμού ισχύος ανάμεσα στις μεγάλες αποικιακές δυνάμεις στα τέλη του 19ου αιώνα, η χωροταξία των εθνικών περιπτέρων στα Giardini αντικατοπτρίζει αλληλοσυγκρουόμενες πολιτικές σήμανσης του χώρου από παλαιές και αναδυόμενες εθνικές φωνές, σ’ ένα νεωτερικό εγχείρημα μεταμόρφωσης της Βενετίας από παραδοσιακή ναυτική και εμπορική δύναμη σε σύγχρονο προορισμό διεθνούς πολιτιστικού τουρισμού.  

Από το 1934 το νεοβυζαντινής σύλληψης ελληνικό περίπτερο -ένα ακόμη σύμπτωμα της μεσοπολεμικής ταυτοποίησης στο παρόν μέσω της επίκλησης του παρελθόντος-  αποτέλεσε πεδίο αντιπαράθεσης εκσυγχρονιστικών και ακαδημαϊκών επιλογών. Μία αρένα διεκδίκησης του μέλλοντος σε πείσμα της ανθεκτικότητας του βιωμένου παρελθόντος, σαν ένα σώμα που δονείται και αιωρείται από την ενέργεια των αντιφάσεων, των επιθυμιών και της μνήμης. Αυτή την αντιφατική, αλλά ανθεκτική μνήμη του παρελθόντος, γεμάτη χάσματα και παραδοξότητες, υπόγειες, λοξές ή και παράλογες συχνά διαδρομές, αναζητά η ερευνητική καλλιτεχνική ματιά του Ζάφου Ξαγοράρη, της Εύας Στεφανή και του Πάνου Χαραλάμπους, με την επιμέλεια της Κατερίνας Τσέλου και την οργανωτική ευθύνη του MOMus. Εύχομαι η εικαστική πρόταση του ελληνικού περιπτέρου στη φετινή Μπιενάλε της Βενετίας να εγείρει ενδιαφέρουσες αναγνώσεις και να προκαλέσει την ανταπόκριση του κοινού.  

Μυρσίνη Ζορμπά 

Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού 

Τελευταία Ενημέρωση στις Δευτέρα, 15 Απρίλιος 2019 07:10
 

back to top